Minerały w jedzeniu

Składniki mineralne dostarczane w pożywieniu lub w suplementach diety pełnią bardzo ważną rolę i współpracują z witaminami. Często są zawarte w tych samych produktach spożywczych. Dlatego właśnie powinniśmy pamiętać o zbilansowanej diecie i spożywaniu produktów bogatych odżywczo. Niekiedy sama dbałość o codzienny jadłospis może okazać się niewystarczająca. Wówczas rozwiązaniem będą odpowiednio dobrane suplementy diety.

 

Wapń.

Minerał ten niezbędny jest przede wszystkim ze względu na nasze zęby i kości, gdyż jest potrzebny do ich prawidłowego funkcjonowania. Jednak wapń przyczynia się również do prawidłowego krzepnięcia krwi oraz metabolizmu energetycznego. Ponadto ma korzystny wpływ na działanie mięśni oraz przekaźnictwo nerwowe, a także bierze udział w procesie podziału oraz specjalizacji komórek.

Wapń jest potrzebny do tak wielu różnych funkcji w ciele, od kości, do krzepnięcia krwi, mięśni, do tworzenia i utrzymywania kości, rozwoju zębów i zdrowych dziąseł, do krzepnięcia krwi, stabilizuje wiele funkcji organizmu i jest uważany za asystować w raku jelita. Ma naturalny efekt uspokajający i uspokajający i jest niezbędny do utrzymania regularnego bicia serca i przekazywania impulsów nerwowych. Pomaga obniżyć poziom cholesterolu, wzrost mięśni, zapobieganie skurczom mięśni i normalne krzepnięcie krwi.
Ponadto pomaga również w tworzeniu struktury białek w DNA i RNA. Zapewnia energię, rozkłada tłuszcze, utrzymuje właściwą przepuszczalność błony komórkowej, wspomaga działanie nerwowo-mięśniowe i pomaga utrzymać zdrową skórę. Wapń zatrzymuje również pochłanianie ołowiu przez kości.

Źródła wapnia :

Migdały, orzechy brazylijskie, brokuły, liście buchu, kapusta, chleb świętojański, kawior, ser, cebulki, produkty mleczne, liście mniszka lekarskiego, dulse, figi, listki, zielone warzywa liściaste, jarmuż, algi, mleko (od krowy nie biały płyn UHT, który prowadzi do osteoporozy), melasy, musztarda, owies, pietruszka , kora pau d’arco, suszone śliwki, łosoś, sardynki, owoce morza, sezam, krewetki, soja, tofu, rzepa, korzeń kozłka, kora białego dębu, jogurt.

Suplementy: Mączka kostna, chelat aminokwasowy wapnia, askorbinian wapnia, węglan wapnia, kazeinian wapnia, hydrat cytrynianu wapnia, jabłczan cytrynianu wapnia (CCM), glukonian wapnia, mleczan wapnia, fosforan di-wapnia, hydroksyapatyt, muszla ostryg, fosforan trójwapniowy. Doniesiono, że najbardziej dostępną biologicznie formą wapnia jest jabłczan cytrynianu wapnia. Węglan wapnia ma podobną biodostępność do mleka.