Minerały w jedzeniu

Składniki mineralne dostarczane w pożywieniu lub w suplementach diety pełnią bardzo ważną rolę i współpracują z witaminami. Często są zawarte w tych samych produktach spożywczych. Dlatego właśnie powinniśmy pamiętać o zbilansowanej diecie i spożywaniu produktów bogatych odżywczo. Niekiedy sama dbałość o codzienny jadłospis może okazać się niewystarczająca. Wówczas rozwiązaniem będą odpowiednio dobrane suplementy diety.

Molibden (Mo)

Molibden odgrywa ważną rolę w 2 reakcjach enzymatycznych. Obejmują one oksydazę aldehydową niezbędną do utleniania tłuszczów oraz oksydazę ksantynową niezbędną do przemieszczania żelaza z rezerw wątrobowych i przekształcania kwasu nukleinowego w kwas moczowy (produkt odpadowy eliminowany z moczem). Molibden jest wchłaniany przez jelita i magazynowany w wątrobie, kościach i nerkach. Jest niezbędny do prawidłowego wzrostu i rozwoju, metabolizmu tłuszczów i kwasów nukleinowych, metabolizmu azotu, miedzi i siarki oraz normalnych funkcji komórkowych. Kofaktor w układach enzymatycznych zaangażowanych w metabolizm węglowodanów, tłuszczy, białek, aminokwasów zawierających siarkę, kwasów nukleinowych (DNA, RNA) i żelaza. Pomaga zapobiegać ubytkom. Zapobieganie nowotworom (przełyk, żołądek) pomaga w detoksyfikacji lub eliminacji szkodliwych siarczynów z organizmu.

Źródła Molibdenu:

Jęczmień, fasola, gryka, ziarna zbóż, zielone warzywa liściaste, rośliny strączkowe, soczewica, fasola lima, wątroba, mięso, mleko, mięso narządów, groch, nasiona słonecznika, produkty pełnoziarniste, drożdże.