Minerały w jedzeniu

Składniki mineralne dostarczane w pożywieniu lub w suplementach diety pełnią bardzo ważną rolę i współpracują z witaminami. Często są zawarte w tych samych produktach spożywczych. Dlatego właśnie powinniśmy pamiętać o zbilansowanej diecie i spożywaniu produktów bogatych odżywczo. Niekiedy sama dbałość o codzienny jadłospis może okazać się niewystarczająca. Wówczas rozwiązaniem będą odpowiednio dobrane suplementy diety.

Fosfor.

Fosfor jest ważny, aby zachować równowagę z wapniem i magnezem. Odgrywa rolę w każdej reakcji metabolicznej organizmu i jest ważny dla metabolizmu tłuszczów, węglowodanów i białka dla prawidłowego wzrostu i produkcji energii. Fosfor jest wchłaniany przez jelita, transportowany w krwioobiegu i przechowywany w kościach i zębach. Zużywamy 70% spożywanego fosforu.

Źródła fosforu:

Wołowina, otręby, zioła kapustne, ser, kukurydza, kakao, nasiona bawełny, produkty mleczne, trawa dla psów, jaja, ryby, owoce, czosnek, rośliny strączkowe, wątroba, mięso, orzechy, orzeszki ziemne, drób, pestki dyni, ryż do polerowania, nasiona squasha, soda, soja, nasiona słonecznika, otręby pszenne, kiełki pszenicy, produkty pełnoziarniste.

Suplementy: fosforan amonu, mączka kostna, drożdże piwowarskie, dihydrat fosforanu dwuwapniowego, fosforan dipotasu, hydroksyapatyt, lecytyna, fosforan monosodowy, fosforan trójwapniowy.